Automatische antwoorden in Outlook instellen

Gaat u op vakantie of bent u een tijdje niet aanwezig? Dan is het handig om een automatisch antwoord (Out Of Office) mail in te stellen.

Hier nemen we in een paar stappen door hoe u zelf via de Outlook app op uw computer een automatisch antwoord in kan stellen. U heeft het volgende nodig:

  • De Outlook app van Microsoft Office 365
out of office

Stap 1 – Open de Outlook app op uw computer, en klik links bovenin op ‘Bestand’.

klik op bestand

Klik daarna op de knop bij ‘Automatische antwoorden’

automatische antwoorden

Stap 2 – Zet nu automatische antwoorden aan door het bolletje voor ‘Automatische antwoorden verzenden’ aan te klikken, en zet eventueel een vinkje bij ‘Alleen tijdens dit tijdbereik verzenden’ als u een periode in wilt stellen dat de automatische antwoorden vanzelf weer stoppen.

automatische antwoorden verzenden

Stap 3 – Stel nu uw handtekening in, dit doet u door een tekst in te geven voor zowel intern verkeer binnen uw organisatie (als uw collega’s een mailtje naar u sturen) en een voor contacten buiten uw organisatie. U kunt tussen de 2 handtekeningen schakelen met de tabbladen boven de tekstbox.

out of office instellen

Klaar! U kunt nu op ‘OK’ klikken en testen of het automatisch antwoorden binnen en buiten uw organisatie goed werkt.