Cloud werkplekken

Een cloud werkplek is een omgeving waar u in kunt werken vanaf elke locatie, zolang u internet tot uw beschikking heeft.

U kunt het zien als een eigen bureaublad met uw eigen programma’s die u via een link benaderd. Het enige wat u hoeft te doen is in te loggen in de cloud en u kunt aan de slag!

U kunt dus vanaf elke laptop toegang krijgen tot uw eigen cloud-omgeving. U bent niet meer afhankelijk van uw eigen spullen. Ideaal voor organisaties, omdat er een unieke structuur gemaakt kan worden die volledig naar wens is. Wij regelen het inrichten van de bureaubladen en de applicaties.

cloud werkplekken

Online werkplekken in de cloud

Met cloud werkplekken kunt u efficiënt werken, waar u ook bent. Uw medewerkers hebben toegang tot alle benodigde tools en documenten, waardoor de productiviteit en samenwerking worden bevorderd. Daarnaast bieden cloud werkplekken ook de mogelijkheid om snel op te schalen en aan te passen aan de groei van uw bedrijf.

Naast uw eigen CRM software, worden Apps zoals Microsoft 365 inclusief Outlook worden gebruiksklaar voor u ingericht en vereisen dus geen technische kennis om in gebruik te nemen, omdat alles aan de achterkant voor u wordt geregeld.

De voordelen van cloud werkplekken:

  • Aantal gebruikers schaalbaar (maandelijks aanpasbaar)
  • Capaciteit aanpassen (snelheid/opslag/extra programma’s)
  • Veilig en betrouwbaar (data staat niet lokaal op pc of laptop)
  • Dagelijkse back-ups van de complete omgeving
  • Overal ter wereld bereikbaar
  • Niet afhankelijk van dezelfde pc of laptop
  • Dubbele authenticatie voor toegang tot de cloudomgeving

Cloud back-ups

Cloud werkplekken komen standaard met een cloud back-up, en biedt de zekerheid dat uw volledige omgeving veilig en betrouwbaar wordt opgeslagen. Met een retentieperiode van 30 dagen kunnen bedrijven gerust zijn dat hun gegevens goed beschermd zijn en gemakkelijk kunnen worden hersteld indien nodig. Bovendien biedt het systeem 180 revisies van de bestanden, zodat er altijd toegang is tot eerdere versies en eventuele fouten snel kunnen worden hersteld. Met deze functies kunnen bedrijven zich concentreren op hun kernactiviteiten, terwijl ze erop vertrouwen dat hun gegevens veilig en gemakkelijk toegankelijk zijn in geval van nood.

Stuur ons een bericht

    Veel gestelde vragen

    Een online werkplek en een cloud werkplek lijken op het eerste gezicht vergelijkbaar, maar er is een belangrijk onderscheid tussen beide. Een online werkplek maakt gebruik van applicaties die op een server worden uitgevoerd en toegankelijk zijn via internet, terwijl een cloud werkplek volledig in de cloud gehost wordt met een RDP (Remote Desktop Protocol) koppeling.
    Er zijn verschillende voordelen: schaalbaarheid, veiligheid, onderhoud, overal de data benaderbaar, werkt altijd, enz. Gaat uw pc of notebook stuk, kunt u met een vervangende notebook of pc zo inloggen op uw werkplek in de cloud. Standaard wordt er een complete backup gemaakt van de cloudomgeving en daarnaast om de 4 uur backup van de data. Ook activeren wij altijd een dubbele authenticatie ook wel 2FA genoemd.
    Over het algemeen is dit iets duurder vanwege de type licenties die aangeschaft moeten worden dan een normale werkplek.